Tjenester

VÅRE TJENESTER

Her kan du lese om de vanligeste behandlingene vi tilbyr.

Allmenn behandling

Vi bruker kun tannfargete fyllingsmaterialer, i de fleste tilfellene kompositt. Dette er en blanding av plast med keramiske filler. Vi kan velge blant flere farger slik at resultatet blir mest mulig likt tannens opprinnelige farge.

Rens og forebyggende behandling

Kronisk betennelse i tannkjøttet het tidligere "pyrea". I dag brukes samlebetegnelsen kronisk marginal periodontitt eller kronisk periodontal sykdom. Finner vi at du lider av denne sykdommen, vil vi informere deg om vårt funn og hva slags behandling vi anbefaler.

Krone

Dersom tannskaden/tanntapet er så stort at det ikke er mulig å reparere tannen med en fylling må tannen rehabiliteres med en krone. Denne framstilles på et tannteknisk laboratorium.

Vi preparerer tannen og avtrykket sendes til tanntekniker som framstiller kronen normalt i løpet av ca. 7-8 arbeidsdager.

Kronen sementeres ved neste besøk.

Akutt hjelp

Ikke la tannverken ødelegge din ferie. Vi har mulighet å hjelpe deg døgnet rundt mot en ekstra avgift.

Rotbehandling

Dersom "nerven" i tannen er død eller betent bør tannen rotfylles. En rotbehandling krever normalt to besøk. Når rotfyllingen er ferdig bør tannen i de fleste tilfeller rehabiliteres med en krone.

Vi benytter moderne hjelpemidlermikroskop.

Tannblekning

Tenner kan av ulike årsaker være misfarget. Ofte kan disse på en skånsom og enkel måte blekes. En blekebehandling kan gjøres hjemme eller her på klinikken.

Bro

En bro kan erstatte en eller flere tenner som er fjernet eller mangler av ulike årsaker. Fremgangsmåten er den samme som ved fremstilling av en krone. Tennene på hver side av luken (der hvor tennene mangler) slipes til som pilarer (festetenner) for broen. Den ferdige broen sitter fast og ser ut som naturlige tenner.

BESØK OSS

Avda Oscar Espla. 12, L' ALbir, Alfaz del pi